• Fri frakt från 600 kr
  • Förlängt öppet köp from 11/11-19 till 31/1-20
  • Fria byten

Byte & retur

Byte och retur

För oss på La Leia är det viktigt att du som kund är nöjd. På La Leias webbshop har du 30 dagars ångerrätt, räknat från det att du tar emot varan. Alla typer av produkter som returneras ska vara oanvända och kompletta med tillverkarens lappar kvar. Strumpor bytes endast i obruten originalförpackning. Trosor bytes endast om plomberingen inte är bruten. Vi godtar alla returer, så länge varorna returneras inom 30 dagar och kommer fram till oss i samma skick som vid leverans.

Om du har frågor angående byten och returer är du välkommen att höra av dig till oss via kontaktformulär, maila till info@laleia.se eller på vår servicetelefon 0738-21 21 23.

Varorna som du vill returnera eller byta skickas till La Leia, Hamngatan 3, 211 22 Malmö. Vi skickar med en retursedel som du klistrar fast på paketet. Sedan lämnar du in paketet hos närmsta postombud. La Leia tar ut en returkostnad på 29 kr (gäller ej byten). Det går även bra att returnera kostnadsfritt i våra butiker i Malmö.

Använd alltid emballage som är godkänt av PostNord och förpacka varan väl så att den inte skadas vid transport. Det går utmärkt att använda den kartong eller påse som du fick dina varor i.

Tänk på att det är du som avsändare som har ansvar för varorna tills vi mottagit dem.

Så fort vi mottagit din retur och ser att varan är i oanvänt nyskick annulleras din beställning av varan i fråga. Om du betalat med kort förs motsvarande summa över till ditt bankkonto. Om du valt att betala med faktura krediteras varans belopp. Returer med paketinslagning ersätter vi endast summan för produkten, ej avgiften för paketinslagning. Eventuell fraktavgift återbetalas ej. Vi kontaktar dig via mail när vi har behandlat din retur.

Om du har betalat med presentkort återbetalas du med ett presentkort vid eventuell retur.

Byte

Om du vill byta till en vara som kostar mindre än den returnerade varan: Vid betalning med kort för vi över eventuell mellanskillnad till ditt konto. Om du vill byta till en vara som kostar mer än returvaran: En faktura kommer att skickas till dig för mellanskillnaden. Obs! Du som betalat med kort tidigare måste i detta fall skicka ett mail till oss med personnummer, så att vi kan ställa ut en faktura till dig.

Frågor om din faktura?

Vid ändringar eller frågor om din faktura loggar du in på Mitt Klarna, detta är det enklaste sättet att hantera din faktura på.

Reklamationer

Vi väljer noggrant ut våra varumärken och vårt mål är att enbart erbjuda underkläder av högsta kvalité. Skulle du trots allt råka ut för en felleverans eller defekt vara ber vi dig att kontakta oss snarast möjligt. La Leia står självklart för frakten vid reklamationer och leveransfel. Kontakta oss här om du vill reklamera en vara och invänta svar från oss.

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Distans- och hemförsäljningslagen gäller när du som privatkund handlar hos La Leia. Läs mer på Konsumentverkets hemsida.

Skicka din reklamation till: La Leia, Hamngatan 3, 211 22 Malmö. Självklart gör vi allt för att du ska bli en av våra många nöjda kunder!

 Förlängt öppet köp

Från och med den 11 november har La Leias webbshop förlängt öppet köp till och med den 31 januari, så passa på och handla julklappar i tid!

 

Din produkt är tillagd

×